'Welk versierdier ben jij?' wordt mij op de website van het populair
wetenschappelijk, onmiddellijk naar de papierbak dirigeerbaar
tijdschrift Quest
gevraagd.
'Ik
ben het versierdier dat op een vrouw afstapt met de vraag of zij de
chemische samenstelling kent van het best werkzame brandwerend
impregneermiddel ter wereld en of zij weet waarom een behandeling van
het hout in een vacuümtank veruit te verkiezen is boven dompelen of
sprayen, teneinde de voorgeschreven hoogste norm EN
13501-1 brandclassificatie van bouwproducten en bouwdelen te
behalen,' dien ik van repliek.
'Jij
bent een ijsvogel,' krijg ik als antwoord. 'Net als de ijsvogel weet
jij je partner-in-wording wel te verwennen. IJsvogels zien er niet
alleen prachtig uit, de mannetjes verrassen het vrouwtje waar ze wat
mee willen met een visje. Dit cadeautje heeft een diepere betekenis:
de vogel laat ermee zien hoe goed hij kan jagen en dus hoe goed hij
straks voor de jongen kan zorgen. Bij mensen is het niet zo zeer de
gang naar de visboer waarmee we indruk willen maken, het is eerder de
juwelier die er zijn voordeel mee doet.'
Zo
had ik er nog nooit over nagedacht, maar wie weet zit er wat in. Al
ben ik persoonlijk niet zo zeer van de gang naar de visboer, noch van
die naar de juwelier, als wel meer van die naar de snackbar om terug
te keren bij het vrouwtje met een heerlijk frikandelletje speciaal.
Hahaha!
BeantwoordenVerwijderenHahaha!
BeantwoordenVerwijderen